Rozdział V.
Zarząd Fundacji
§ 22
1. Zarząd Fundacji składa się z jednej do trzech osób i jest powoływany przez Fundatora na okres wspólnej kadencji. Kadencja Zarządu trwa 3 lata.
2. Fundator może zostać członkiem Zarządu.
3. Członkostwo w Zarządzie wygasa w przypadku rezygnacji, śmierci, bądź odwołania członka Zarządu.
4. Fundator może odwołać Zarząd lub każdego z jego członków w każdym czasie.
5. Członkowie Zarządu mogą być wybierani do jego składu wielokrotnie.
§ 23
1. Fundator wskazuje Prezesa Zarządu.
2. Prezes kieruje pracami Zarządu.
§ 24
Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
§ 25
Do kompetencji Zarządu należy:
1. Kierowanie bieżącą działalnością Fundacji i reprezentowanie Fundacji na zewnątrz.
2. Opracowywanie aktualnych planów działania oraz rocznych sprawozdań przewidujących i uwzględniających politykę inwestycyjną Fundacji i przychody uzyskiwane wskutek jej prowadzenia.
3. Opracowywanie wieloletnich planów działania Fundacji określających długofalowe kierunki jej działania.
4. Sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji.
5. Zaciąganie zobowiązań w imieniu Fundacji.
6. Powoływanie oddziałów, zakładów, filii i przedstawicielstw Fundacji.
7. Możliwość przyznawania odznak, medali honorowych i innych nagród i wyróżnień osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla Fundacji.
8. Opracowywanie projektu regulaminu wynagradzania pracowników Fundacji
9. Przyjmowanie darowizn, spadków, zapisów, subwencji i dotacji.
10. Zarząd ponosi odpowiedzialność za właściwe finansowanie działalności statutowej Fundacji, w tym także za odpowiednie lokowanie jej środków majątkowych, zapewniające przewidywane przychody i trwałość majątku Fundacji.
§ 26
Członkowie Zarządu Fundacji nie pobierają wynagrodzenia za udział w pracach tego organu, mogą jednak w uzasadnionych przypadkach otrzymać zwrot poniesionych wydatków, związanych z tą działalnością.
§ 27
1. W przypadku jednoosobowego Zarządu oświadczenia woli w imieniu Zarządu Fundacji składa Prezes Zarządu.
2. W przypadku wieloosobowego Zarządu oświadczenia woli w imieniu Zarządu Fundacji składa Prezes Zarządu działający łącznie z innym członkiem Zarządu.
§ 28
1. Każdy członek Zarządu ma prawo i obowiązek prowadzenia spraw Fundacji. Dla dokonania czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu niezbędne jest podjęcie przez Zarząd formalnej uchwały.
2. Uchwały Zarządu mogą być powzięte, jeżeli jego członkowie zostaną prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu.
3. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jego członków, w tym Prezesa lub Wiceprezesa Zarządu.
§ 29
1. Członkowie Zarządu mogą pozostawać w stosunku pracy.
2. Wynagrodzenie członków Zarządu określa Fundator.
3. Umowy o pracę z pracownikami Fundacji podpisuje Prezes Zarządu. Umowy o pracę z członkami zarządu podpisuje pełnomocnik powołany uchwałą Rady Fundacji.
4. Wynagrodzenia dla członków Zarządu i pracowników Fundacji wypłacane są ze środków Fundacji.
§ 30
1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 6 m-cy.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Fundator lub Prezes Zarządu.
3. Posiedzenia Zarządu mogą być zwoływane pisemnie lub za pomocą wiadomości tekstowych, telefonicznie, elektronicznie albo w formie ustnego zawiadomienia skierowanego bezpośrednio do jej członków.
4. Posiedzenia Zarządu mogą być prowadzone telefonicznie, w sposób umożliwiający porozumienie się wszystkich uczestniczących w nim członków. Za miejsce posiedzenia przeprowadzonego telefonicznie uznaje się miejsce pobytu prowadzącego to posiedzenie.
5. Protokół z takiego posiedzenia powinien być podpisany przez wszystkich uczestniczących w nim członków Zarządu.